Temperatura w pracy

Przepisy BHP określają wiele uwarunkowań, związanych z bezpieczeństwem pracownika w miejscu wykonywania przez niego pracy. Regulują one również kwestię temperatury w danych pomieszczeniach. Na barkach pracodawcy spoczywa więc obowiązek zadbanie o tę istotną kwestię, ponieważ w przypadku niespełnienia warunków grozi mu mandat. Przepisy BHP wskazują, że przy pracy biurowej temperatura w pomieszczeniu nie może być niższa niż 18 stopni C. Natomiast w przypadku osób zatrudnionych np. w halach produkcyjnych, pracodawca musi zadbać o to, żeby temperatura nie spadała poniżej 14 stopni C. Dodatkowe regulacje odnoszą się za to do pracowników, wykonujących swoją pracę w zimie, na wolnym powietrzu. Wtedy pracodawca powinien zadbać także o ciepłe posiłki oraz napoje, a także odpowiednią odzież ochronną – minimalizującą wpływ zimna na organizm. W przypadku niespełnienia tych warunków, nieuczciwemu pracodawcy, nie dbającego o bezpieczeństwo pracy swoich pracowników, grozi kara od 1 do 2 tys. zł. W przypadku recydywy kwoty te mogą sięgać nawet 5 tys. zł.

Komentarze są zamknięte.


Najnowsze komentarze
    Szukaj
    Tagi