Pomieszczenia w miejscu pracy.

Pomieszczenia w miejscu pracy również muszą spełniać określone przepisy zapewniające pracownikom odpowiednie warunki, bezpieczeństwo i higienę pracy. Przede wszystkim pomieszczenia np. biurowe muszą mieć odpowiednie wymiary. Pracownicy muszą mieć odpowiednią przestrzeń, aby móc bezpiecznie i efektywnie wykonywać swoją pracę. Stanowisko pracy powinno dawać pole ruchu oraz być wygodne i komfortowe, aby wyeliminować bóle oraz ewentualne zwyrodnienia lub choroby związane z nieodpowiednią pozycją np. przy komputerze. Każdy pracownik ma praco do posiadania dwóch metrów swobodnej przestrzeni do wykonywania swoich obowiązków. Przepisy mówią również o wysokości pomieszczenia, jest ono uzależnione od stanowisko i specyfiki pracy, zależy to od czynników które mogą źle wpłynąć na samopoczucie i zdrowie. Do tego ma prawo każdy pracownik wykonujący swoje obowiązki więcej niż cztery godziny w ciągu doby. W przypadku przebywania więcej niż 4 pracowników, wysokość pomieszczenia musi mieć przynajmniej 3 metry.

Komentarze są zamknięte.


Najnowsze komentarze
    Szukaj
    Tagi